torek, 29. junij 2010

B Bh izpit



Pa sva to soboto spravile pod streho še en izpit in sicer izpit za psa spremljevalca s preizkusom obnašanja v urbanem okolju in s strokovnim izpitom za vodnika psa spremljevalca, uradno imenovan kot B-Bh izpit. Izpit B-BH spada med nižjo stopnjo programov šolanja. Izpit lahko opravljajo vsi psi, ne glede na velikost, pasmo ali rodovnik, najnižja starost psa pa je po novih pravilih 14 mesecev.

IZPIT ZA PSA SPREMLJEVALCA NA POLIGONU

Sestava tega dela izpita in točke:

Vodenje na povodcu……………………...20 točk
Prosta vodljivost…………………………...20točk
Sedi v gibanju ……………………………...20 točk
Prostor v gibanju in odpoklic………...20 točk
Odlaganje psa………………………….…...20 točk
Skupaj………………………………………...100 točk



PREIZKUS OBNAŠANJA V URBANEM OKOLJU

Preizkus obnašanja v urbanem okolju sestavljajo vaje s katerimi se ugotavlja vedenje psa v odnosu do okolja. Zajemati mora vsakdanje situacije in se ne sme izvajati v neposredni bližini matičnega društva. Posamezni preizkusi se ne ocenjujejo s točkami. Za oceno je pomembno, kako se pes obnaša skozi celotno vajo. Preizkus ne vpliva na točkovanje pri poslušnosti na vadbišču. Če se pes vede agresivno, se lahko psa diskvalificira iz izpita.



Potek preizkusa: srečanje s skupino ljudi (oseba iz skupine pri tem pozdravi vodnika), s kolesarjem (ob vožnji mimo vodnika in psa tudi pozvoni), z avtomobili (vžig avtomobila, loputanje z vrati, hupanje), s tekači ali skejterji ter srečanje z drugimi psi. Nato sledi še obnašanje privezanega psa in obnašanje do drugih živali, kjer vodnik psa priveže na stabilen predmet in odide iz njegovega vidnega polja. Nato se mimo navezanega psa sprehodi drug vodnik s psov.

S Tio se kaj veliko na ta izpit nisva pripravljali, saj sva imeli teden dni prej reševalski izpit, glede na to, da je po mojem mnenju reševalska poslušnost dosti težja, nisem želela Tie učiti samo B-bh sheme, zato sem delala z njo pred izpit vse vaje mešano. Na izpitu je seveda moj pes dve vaji v gibanju pomešal, zato sem vedela, da jo moram malo bolj pripravljati na vaje v gibanju, ker sta tako sedi v gibanju in prostor v gibanju vsak po svoje vredni 20 točk, kar je precej veliko glede na malo število vaj, ki jih moraš opraviti. Zato sem po reševalskem izpitu pljunila v roke in začela mojega škrata piflati B-Bh shemo, to mislim predvsem zaporedja sedi v gibanju in potem prostor v gibanju. Med tednom je vse kazalo bolj tako tako, Tia ima namreč eno lepo navado, ali se ob mojem ukazu sedi v gibanju vrže dol (ampak dobesedno, ona ne pozna počasnega uleganja) ali pa stoji kot lipov bog, kot da ji ni nič na tem svetu jasno. :) Najbrž sem tu velikokrat sama kriva, da s svojo mimiko nezavedno vplivam nanjo, tako da je po mojem več krivde na meni. :) Seveda pa tamala zna že vse vaje v gibanju kar nekaj časa, ampak ona ima en problem. Pozornost imam fantastično, ves čas (ampak res ves čas!!!) me gleda gor, še pomežikne ne :) in ona ves čas čaka v polni pripravljenosti kaj bo naslednje...nikoli je malo ne odnese, ali da bi se malo zamislila, ne ona napeto čaka, pa čaka in čaka...in ko ji ponavadi dam en ukaz, ona v svoji glavi naredi svoj scenarij in na hitro naredi tisto kar ona misli, da naj bi. Je pa res problem pri teh naših borderjih, da prehitro povezujejo svari in včasih že sami vedo kaj morajo narediti...moraš šolanje resnično narediti pestro, nikoli po enakem tempu, vse dejavnike moraš menjati,... Ups, malo sem se razpisala...:)) Kar je bistveno, je to, da sem hotela povedati, da me izpita sploh ni bilo strah, malo pa me je skrbelo, da bo Tia pomešala vaje v gibanju, ki jih pa na srečo ni! :)



V soboto smo se že ob pol sedmi uri zjutraj zbrali na našem ljubem domačem poligonu, ki bo počasi postal moj drugi dom. :) Izpit smo opravljale štiri članice našega društva in sicer Eva, Ana, Iva in moja malenkost. Ne smem pa pozabiti Maje, Iris in Vasje, ki so opravljali osnovni tečaj pri Tomiju. Najprej smo odpisali teorijo, ki nam ni delala nobenih težav, nato pa je bila na vrsti poslušnost. S Tio sva nastopile v paru z Luno in Ano, že prej pa sva se z Ano odločili, da najprej midve oddelava, Ana&Luna pa odlagata. Tia je svoj del odpeljala fantastično in sem resnično ponosna nanjo. Vem, da zna še kakšen atom bolje, vendar je to normalno v stresnih situacijah. V glavnem, Tia je vse vaje opravila odlično, nimam nobene pripombe, eno točko sva izgubili pri odpoklicu iz prostora, prihod je bil super, razen sedenje pred mano je bilo nekoliko postrani, eno malo napako pa sem naredila še jaz, ko sem prehitro pred koncem proste vodljivosti naredila en gib, ki je bil za Tio znak da je konec vaje in se je ona veselila in skočila, gledalci pa so mislili, da sem jo pohodila. :)))) Tako sem zelo ponosna na osvojenih 99%. Zelo pa sem ponosna tudi na besede sodnika, ki naju je zelo pohvalil in rekel, da je videl zelo dober nastop psa in strokovno vodenje vodnika! Juhuhuhu, pohvala za obe! :)))Tudi v urbanem okolju Tia ni imela nobenih težav in se je vedla vzorno!

Izpit smo opravili prav vsi, še posebej pa čestitke mojim sotrpinkam, ki so ponovno pokazale, da so iz pravega testa! :)))

Midve s Tio pa hitiva novim zmagam naproti!

4 komentarji:

  1. Čestitke:)!! Super sta!
    Tia že ve, kdaj mora narediti vaje v gibanju:)!

    OdgovoriIzbriši
  2. Še enkrat - čestitke!! :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Še enkrat...čestitke!! Ravno zadnjič sem razlagala in še vedno trdim Borderja s tako lepo poslušnostjo kot jo imata Tia in Hill ne vidiš vsak dan. Me sploh ne zanima če nista v "pravi borderski pozi", vem le da ju vsakič znova z navdušenjem opazujem in spremljam. Z besedami sodnika se pa strinjam...tak vodnik kot si ti, si ga vsak pes lahko le želi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Hvala punce, nič zdaj pa puško v roke pa gremo naši!!!!! :)

    OdgovoriIzbriši